Rupert Murdoch

From WikiCorporates
Jump to navigation Jump to search

Linkback: News Corporation Inc

Murdoch Family Trust

See Rupert MurdochWikipedia-W.svg


News of the World


The Sun

Law Suits

Sky Bid

  • Jan.23.2018: UK regulator puts hurdle in path of Murdoch's $15.7 bn Sky deal. Rupert Murdoch's $15.7 bn takeover of European broadcaster Sky should be blocked unless a way is found to prevent the media tycoon from influencing the network's news output, Britain's competition regulator said. The initial ruling complicates a separate plan by Walt Disney Co to buy the majority of Murdoch's assets, including Sky. Disney had hoped Murdoch would own 100% of the company by the time it completed its takeover. Paul Sandle, Kate Holton, Reuters.

Articles

  • Dec.28.2018: The year in business: who were the winners and losers? Rupert Murdoch, the billionaire owner of News Corporation, may have failed in his aim to take over the broadcaster Sky plc, but the £12bn payday for 21st Century Fox when it sold shares will probably sweeten the pill. Murdoch is also in the process of a separate $71.3bn sale of Fox to Disney. Comcast ended up paying £30bn for Sky, significantly more than the £18bn bid made by Fox in Dec.2016. Jasper Jolly, The Guardian.
  • Nov.06.2017: Fox News broke the UK's broadcasting rules. Two Fox News broadcasts in the UK have been found in breach of OfCom rules over impartiality. "It is not a main source of news in the UK. However, we were also mindful that, in our view, this particular programme dealt with major matters relating to current public policy that, as well as being of international significance, were of particular relevance and significance to UK viewers." Ofcom said the Tucker Carlson Tonight episode accused various public bodies and individuals in the UK, including Prime Minister Theresa May, of "doing nothing to counter terrorism; stop radicalisation; protect citizens from terrorism; or protect 'thousands of underage girls' from rape and abuse". The programme also criticised public leaders, saying that "their inaction was motivated by political correctness; they valued how people saw them over the lives of children; and they were forcing an 'official lie' on citizens, which was 'totalitarian' and 'wicked'". Fox News is a channel originating in the US which stopped broadcasting on Sky in the UK in August and surrendered its licence to Ofcom on Nov.01. Culture secretary Karen Bradley has referred the bid to competition regulators, the CMA. Critics of the merger, which gives 21st Century Fox access to Sky's 22 million customers in Europe, fear it will mean Rupert Murdoch has too much control of the UK media. BBC News.
  • Sept.12.2010: News International plan to sponsor academy school causes concern. Critics of Rupert Murdoch alarmed by ambitions to enter Britain's education sector. News International is actively discussing sponsoring a school in east London. The idea, which is being spearheaded by Rebekah Brooks, the former editor of the Sun, who is now chief executive of NI, has been under discussion for several months but is still at an early stage. NI is currently under acute scrutiny, battling to deny allegations of widespread phone-hacking by NoW reporters while the paper was under the editorship of Andy Coulson, David Cameron's director of communications. Murdoch's US company, News Corp, sponsors several schools in New York and Murdoch himself is a supporter of Harlem Village Academies, the high- profile free schools project aimed at children from disadvantaged backgrounds. NI's interest in sponsoring an academy will raise questions about the direction of the academies programme begun under Labour but enthusiastically embraced by the Conservative-Lib Dem coalition. Education secretary Michael Gove has written to every school in England inviting them to apply for academy status. Jamie Doward, Toby Helm, Rajdeep Sandhu, The Guardian.